Gönderen Konu: 2015 Yılı İçin SEO Önerileri  (Okunma sayısı 802 defa)

firatekinci

  • Yeni Üye
  • *
  • İleti: 1
    • Profili Görüntüle
2015 Yılı İçin SEO Önerileri
« : 27 Ocak 2015, 14:18:14 »
Merhaba değerli kebirhost ailesi. Kendi internet sitem seozom.com'da paylaştığım 2015 yılı için SEO önerileri başlıklı yazımı burada sizlerle paylaşarak yorumlarınızı almak istiyorum. Lafı fazla uzatmadan direkt olarak yazıyı paylaşayım;

Yeni bir yıl daha geliyor. 2014 yılı SEO uzmanları için oldukça zor bir yıl oldu. Görünen o ki 2015’in de geçtiğimiz yıldan bir farkı olmayacak. Google’ın sürekli olarak yaptığı algoritma değişiklikleri, ranking faktörlerine yenilerini eklemesi SEO’yu her geçen gün biraz daha zor bir aktivite haline ketiriyor. Peki bu yıl bizleri ne bekliyor? Ne gibi değişikliklerin gelmesini bekliyoruz?



Tıklanma Oranı Değerini Arttıracak

Searchmetrics’in 2014 yılında Google US için yaptığı araştırmada en önemli sıralama faktörü olarak CTR’ı (tıklanma oranı) belirlediğini daha önceki yazılarımızda sizlere aktarmıştık. Türkiye’deki sıralamaları kontrol ettiğimizde ilk sıralarda yer alan internet sitelerinin title ve description alanlarının buna göre revize edildiğini rahatlıkla görebiliyoruz. Görünen o ki Google bu faktörün değerini Türkiye’de 2015 yılında daha da arttıracak..

Daha Uzun İçerikler Hazırlayın

Google ideal içerik için belirlediği karakter sayısını revize ederek karakter sayısını biraz daha yukarıya çekmiş gibi görünüyor. Son günlerde yaptığımız tüm aramalarda doyurucu ve kaliteli içeriğe sahip internet siteleri karşımıza çıkıyor. Bu elbetteki tesadüf değil. Daha uzun ve doyurucu metaryeller ile zenginleştirilen içerikler ziyaretçilerin daha çok hoşuna gidiyor bu da Google’ın ilgisini çekiyor. Eğer akademik bilgi kapsamına giren bir içerik hazırlıyorsanız mutlaka video, görsel gibi metaryeller ile sayfanızı zenginleştirin. Soru cevaplar ile kullanıcılara aradıkları soruların cevaplarını verin. Unutmayın kullanıcıyı ne kadar memnun ederseniz o kadar değerli olacaksınız.

Mobil Uyumlu Olun

Google’ın mobile ne kadar değer verdiğini hemen hemen her yazımızda belirtiyoruz. 2015 yılında mobil önemini daha fazla arttıracak. Zira mobil sorgu sayısı her geçen gün artıyor. Kimi sitelerin mobil trafik rakamları desktop rakamlarını yakalamış durumda. Bu sebepten ötürü Google ilerleyen günlerde mobil uyumlu sitelere daha fazla öncelik tanıyacak gibi gözüküyor. Bunun en güzel kanıtı geçtiğimiz günlerde duyurduğu mobil friendly özelliği.Sitelerinizi mobil uyumlu yapmak hem mobildeki görünürlüğünüzü arttıracak, hem de mobilden sitenizi direkt olarak ziyaret eden kullanıcılardan elde edilen metrikleri olumlu yönde etkileyecektir.

Backlink Yerine Markanıza Önem Verin

Arama motorlarının ilk kurulduğu yıllarda backlink hiç şüphesiz en önemli sıralama faktörüydü. Fakat şu an için bunu söylemek bir hayli zor. Yeni sıralama faktörleri algoritmaya eklendikçe backlink popülerliğini yitiriyor. Sıralamada üst sırada çıkan internet sitelerini incelediğimizde backlink sayısından ziyade marka bilinirliğinin yüksek olduğunu görüyoruz. Bu da ilerleyen günlerde marka metriklerinin backlink’den önemli bir sıralama faktörü olduğu gerçeğini bizlere haykırıyor. Backlink için ayıracağınız bütçeyi marka değerinizi arttırmaya harcayın. Görüntülü reklam ağı, sosyal medya, adwords gibi mecralara bütçe ayırarak sektörünüzde marka bilinirliği yaratmaya çalışın.